måndag 27 augusti 2012

Hattanalys



Hattanalys!!!
Vitt hatt:
Mitt namn är Lydia och jag är 12 år gammal. Jag har inget husdjur men två bröder. de är båda yngre än mig och de heter Adonaj och Joel. Mina föräldrar heter Tsega och Efrem. Hela min familj bor på Nöbbelövs kyrkov.39. 

Gul hatt: 
Jag gillar att titta på filmer och läsa böcker. Jag tittar helst på spännande, mystiska och komiska filmer eller så läser jag fantasy. 
Jag tycker också om språk vilket är något mina föräldrar sagt jag haft lätt för sedan jag var liten. Redan som 2 år kunde jag prata både svenska och tigringa. Mamma kunde inte prata svenska ännu och jag måste prata tigringa för att förstå henne. Men min pappa som kunnde svenska tyckte det var viktigt att jag lärde mig det och därför pratade jag svenska med honom. 

Svart hatt:
Jag gillar inte att vänta för länge. Jag blir ofta uttråkad. Det blir ofta så att jag gör något annat istället. Ibland kan jag ta olika genvägar ifall det är möjligt. Jag gillar inte folk som inte kontrollera sin ilska. Att säga saker som man vill få ur sig är okej men att förstöra saker eller ta saker ifrån den man är arg på tycker inte jag om. 

Röd hatt:
När jag har blivit tvingad att vänta och gjort det en längre tid men sedan så får jag det jag vill eller väntat på så blir jag glad. Det kan vara allt möjligt som bok eller en andra del i en film. Kanske det är en pryl av något slag, vem vet. Olika varje gång.
Jag bli arg när det förekommer extra jobb eller om man ber mig göra mycket på kort tid jag blir stressad trött uttråkad och arg. Det kan också vara så att man stör mig när jag gör något väldigt roligt eller är intresserad av något som tar slut. Det kan vara en film eller en serie kanske en bok eller ett tillfälle. 

6 kommentarer:

  1. Det är en text där bara det viktigaste är med och inte massor av onödiga saker som inte hör till.
    Du kan försöka att inte använda Jag så ofta, det blir inte enformigt då.

    Jag visste inte att du hade lätt för språk. Inte heller att du kunde svenska och tigringa när du var två år!

    SvaraRadera
  2. Plus: Jag tyckte det var jättebra skrivit. Det var liksom inte bara "Jag tycker" i varje mening. Den var intressant och spännande. Färgerna var roligt att du hade med:)
    Minus: Hmm... Det var svårt att skriva ett minus för jag hittar inget som hade kunnat bli bättre. Kanske att du skrev mycket om filmer och böcker ganska mycket.

    SvaraRadera
  3. Heej! Din hattanalys tycker jag var väldigt bra skriven, indelad i stycken och du har fått med mycket om dig själv. Ett tips är att försöka ha ganska långa meningar. Men i stort sätt ser jag inte så mycket annat som jag skulle kunna tipsa om. I och med att jag knappt känner dig är det mesta intressant, och har fått en lite bättre uppfattning om dig. Bra gjort! (Låter som en lärare...-.-)

    SvaraRadera
  4. Bra skrivet Lydia!
    Jag visste inte att du gillar mystiska filmer, men det gör jag också! :D
    Det finns inget (tycker jag) som du behöver göra bättre! :P Eller kanske som Anima sa att inte skriva så mycket om böcker och filmer...
    Bra styckindelning!

    SvaraRadera
  5. Tack till alla som skrivit kommentarer till mig!!!!!

    SvaraRadera
  6. P. Jag tycker att du fick med det viktigaste och att du fick med dina känslor. Det var bra styck indelning och det var kul med lite färg=).
    M. Det är svårt att komma på något negativt men kanske att du kunde skriva ett bättre slut typ som "jag är sån här" eller något sånt vilket jag vet att jag inte gjorde heller men i alla fall.
    I. Jag visste inte heller att du var så bra på språk sedan du var 2år.

    SvaraRadera