måndag 8 april 2013

Musik - Reflektion

Musik - Reflektion

Hur beskriver du att färgen låter? Varför låter den på detta sätt?
Svar: Jag tycker att färgen är lite svängig men är väldigt lung och mjuk. 

Hur låter er komposition i förhållande till den/de färger ni har valt?
Svar: Jag tycker att det låter som vi föreställt oss och i den genren vi hade tänkt oss. 

Var skulle musiken ni har komponerat kunna passa in?'
Svar: Jag tycker att låten skulle passa in på ställen där den skulle smälta in i bakgrunden men ändå på ställen där det finns lite fart. 

På vilket sätt passar musiken in här? Ge exempel.
Svar: Den skulle nog passar nog in på ställen där det inte behövs låtar som dominerar för det gör den inte. Jag skulle sätta in den på ställen som i filmer eller TV - serier. 

Hur skulle musiken ni har komponerat kunna påverka dig eller andra personer?
Svar: Den skulle kunna lugna oss. 

Varför blir man påverkad på detta sätt av musik?  
Svar: Jag tror att man rycks med i låten och man låter den påverka en. Det är samma sak med filmer och jag tror att det har med att man väldigt lätt antingen sörjer med låten, personen eller andra. Det kan också var det att man känner igen sig i låten och den väcker minnen. 

Klicka här för att komma till filmen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar