fredag 9 november 2012

Shit Happens


Shit Happens!

(Detta är ej en sann historia)

Jag ska berätta om en pinsam situation i mitt liv som jag varit med om: 

Det var en varm sommardag i augusti. Min familj och jag skulle in till stan och umgås lite. Vi gick runt och runt och hade kul men efter ett tag började min lillasyster att bli lite trött. Mamma hade redan när vi var hemma lovat henne att vi skulle ta en fika när vi kommit fram så vi bestämde oss för att ta en paus på en cafeteria. Vi ställde oss i kön för att beställa. Jag beställde en stor mjukglass. Jag tog med mig glassen och satte mig vid det ända lediga bordet. Jag var lite irriterad på pojken som satt vid bordet bredvid. Han ville inte sluta skrika: 
- Jag vill ha glass, jag vill ha glass, jag vill ha en stor glass

Och det blev inte bättre för att jag satt bredvid med den största glassen som man kunde köpa på kafeterian. Han börja gråta och pekade på min glass. Mamman kunde inte behärska sig längre utan gick och köpte en glass år honom. Han var verkligen tjatig. Han valde ut samma glass som jag  hade och kom tillbaka till sin plats satte sig ner och börja äta. 

Tiden gick och man märkte att han valt en glass som han inte skulle orka äta upp. Han åt mindre och mindre och tillslut sa han att han inte ville ha mer. Han skulle ge den till sin mamma men hon sa att han fick håll i den så att hon skulle kunna äta upp först och sedan hjälpa honom. Hon var snart klar men istället för att vänta slängde han iväg glassen och den träffade mig. Min tröja blev helt förstörd. Mamma, pappa och min syra kunde inte hålla sig för skratt. Hela restaurangens blickar vändes mot  mig. Det var så pinsamt. Mina föräldrar och pojkens mamma hjälpte till att städa. Mamma och jag gick till närmast klädbutik och jag valde ut en ny tröja. 

Men vad kan göra åt det nu mer än att skratta. Alla fick ju sig ett gott skratt det kan jag väl bjuda på. Som sagt: SHIT HAPPENS!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar